Výzva pro konstruktéry, technology a autotroniky na spolupráci na konverzi nového automobilového dieselového motoru na letecký na JET-A


Hledám konstruktéry, technology a zkušené autoelektroniky, kteří by se chtěli aktivisticky podílet na konverzi nového automobilového dieselového, řadového motoru a za letu stavitelné hydraulicky ovládané vrtule velkého průměru 1850-2000mm o hmotnosti do 12kg s malým gyroefektem pro letadla UL600kg, experimentál a LSA. Výkon motoru v základní verzi by měl být 120HP a 300Nm hmotnost do 125kg-135kg. Nejvyšší výkon by měl být okolo 300HP a 400Nm. Má představa je skupinový projekt, ze kterého si všichni budeme moci odnést takovou část, kolik do ní vložíme. Na konci spolupráce by tedy měly být k dispozici výkresy, technologické postupy, schema zapojení a prototypy motorů pracující na levné a všude dostupné Jet palivo s reduktory s ozubenými koly a k tomu vrtule velkého průměru, která spolehlivě přenese výkon a kroutící moment. Moje dosavadní práce na toto téma je na mém webu, kdo bližší zájem o spolupráci a hlavně má zkušennosti a má co nabídnout, kontaktujte mne prosím.
Předběžné zadání:
Možná by bylo dobré udělat systematický výběr motoru vhodného ke konverzi a začít tím, kde jiní skončili a proč jim to nevyšlo:
1.Nejprve vrtule - průměr a možný přenos výkonu, otáček a hlavně krouťáku. Tedy na sekundárním - výstupním hřídeli maximálně 2750RPM pro dvoumetrovou vrtuli se zahnutými listy - šavlovitými.  Aby to neřvalo, ale skutečně táhlo i na rychlostech blízkých  jistého násobku M, kde rovné listy vytváří hluk a spotřebovávají výkon právě do hluku a ne do tahu.Takové zadání dá redukční poměr a přibližnou osovou vzdálennost, S tím že konec vrtule bude nejlépe 250mm nad úrovní země.

2. Správně postavený výkon ke kroutícímu momentu. Například už jsem na FB ukázal správnou hodnotu, prosím podívejte se na můj původní příspěvek , nebo přílohu a zjistíte že ten motor vlastně reduktor nepotřebuje - tedy na snížení otáček. Pokud by byl invertní  bylo by vyhráno. Tedy jestli existuje dostatečně kvalitní technologie na invertorování a pokud by jsme ho uměli invertorovat. Nepotřebovali bychom reduktor a ušetřili cca 10-15kg hmotnosti.

3. Hmotnost samotného motoru musí být do 120-125kg oravdu maximálně.Jinak motor nebude prodejný a využitelný.

4.Výkon motoru 125kW kolem 3000RPM a 300-400Nm v rozsahu 2000-4000RPM je minimum k  prosazení na trhu.

 5. Nebrat nízkoobjemové motory pod 2000Cbm. Špatně se s nimi pracuje při dodatečném navýšení výkonu, jsou poddimenzované bloky, ojnice, klikovky a nevydrží. Pro těžší letadla do 750kg se vůbec nehodí, tam by hromadně selhávaly. Do UL 450kg dobrý, ale ne víc.Chceme také kategorii LSA a experimental.

6. Závodní jednotka vstřikování a ovládání tlaku od turba, všechny zbytečnosti jako vířivé klapky, egr, filtry čištění výfukových plynů a pomocné podsystémy vyhodit. Nechat pouze tenký duralový věnec s ozubením na startér a 20-40A alternátorek.
 Co si o tom myslíte?

LETECKÁ ŠKOLA ROKU

V roce 2014 jsme se umístili na skvělém druhém místě v anketě "Letecká škola roku" ve kategorii škol věnujících se výcviku pilotů ultralehkých letadel.

​​

NAŠI PARTNEŘI


AEROWEB 
Letecký informační server... více

AIRPAL
Stol Zenair letouny...  více

KONTAKT


Mobil:    +420 603 107 704
E-mail:   filip.zejda@seznam.cz
Adresa:  Zbilidy 101, PSČ 58805