PILOTNÍ VÝCVIK Ull(a) již od 15 let

        Naše zákony a předpisy umožnují létat  motorovým letadlem již od 15 let se souhlasem zákonného zástupce. Od 16 let můžete již létat sami! Vycvičil jsem i  několik pilotů s věkem nad 60 let. Létání je pro každého, kdo opravdu létat chce! Přistát a vzlétnout můžete po splnění všech zákonných podmínek na jakékoliv jiné ploše se souhlasem vlastníka plochy! Možnosti jsou obrovské!

        Moderní ultralehké letouny přináší výkon a pohodlí srovnatelné s letouny kategorie "GA(general aviation) při nesrovnatelně nižších nákladech. Minimálně o polovinu! Chcete létat pro zábavu nad rodným krajem nebo jsou Vaše cíle dále za horizontem? Létání na ultralehkých letounech Vám přináší vše co od rekreačního a sportovního létání můžete očekávat. Průkaz pilota ultralehkého letounu opravňuje k pilotáži aerodynamicky řízených dvoumístných letounů do maximální vzletové hmotnosti 450 kg respektive 472,5 kg a nově Vás opravňuje k létání s letouny do 600 kg v CZ SK i v nejbližším zahraničí.

         Znám mnoho pilotů včetně sebe, kteří tvrdili, že létat v ultralightech není pro ně z mnoha důvodů a jmenovali,: že chtějí povozit známé, svézt celou rodinu a létat rychle k moři či do hor, a chtějí létat kdy oni chtějí a ne čekat až se utiší vítr a zlepší počasí.  Nakonec zjistili že: známí se svezou jednou možná dvakrát a mají dost, rodina jim o letecké výlety dvakrát nestojí a létat k moři nebo do hor s přítelkyní mohou stejně dobře a stejně rychle ( 200-250km/h) i s UL letadlem a to vše za méně  než polovic, bez složité administrace, neustálých vysokých poplatků a s jednodušší lékařskou prohlídkou. Navíc s UL letounem přistanou a vzlétnou i na plochách, kde velké letadlo nepřistane a nevzlétne, protože nemá požadovanou výkonnost a je příliš těžké. Jediným negativem některých UL letounů může někdo spatřovat v snížené možnosti vybrat vývrtku, avšak to u našich vývrtkou prověřených  TECNAM   P 2002 SIerra nehrozí. 

         Naše školní  letadla Tecnam P 2002 Sierra jsou celokovové sériově vyráběné celosvětově provozované letouny v kodu " SIRA" jak v dospělé kategorii GA nebo i jako Ultralehké letouny. Rozdíl nezi Sierrou a ostatními UL letadly je tedy v bezpečnosti, kdy sériově vyráběná  Sierra zvládne i vývrtku a současně v tuhosti, pevnosti a prověřenosti konstrukce je nesrovnatelná s jinými UL letadly. Bonusem Sierry je skvělá ovladatelnost,  velmi vysoké limity zadního (20kt), bočního (20kt) a čelního větru (60kt), hmotové vyvážení všech ovadacích ploch a bezprostřední reakce letadla na povely pilota a schopnosti letounu vzlétnout a přistát na MTOW z velmi krátké plochy ( TORA 236m). Navíc málokteré  jiné letadlo může oficiálně létat s otevřenou kabinou. Sierry jsou vybaveny motory ROTAX ULS 100HP a stavitelnými vrtulemi. Výcvikový Tecnam P 2002 Sierra má i záchranný raketový padákový systém. Sierry jsou dále vybaveny Glass cocpity a zároveň klasickými budíkovými přístroji, GPS s obrazovkou 7a více palců.  Položme si tedy otázku: které jiné UL nebo velké letadlo GA má lepší vlastnosti?

 (Z UL letadel žádné a z GA letounů až ty, jehož letová hodina vyjde na 6-8tis a více a stejně nepřistanou a nevzlétnou na malé ploše!) To je tedy výčet důvodů proč létám Ultralehce a proč jsem pořídil právě Sierry. Přijďte si to vše vyzkoušet v rámci předváděcího letu!

         Bonusem Sierr je dále to, že můžeme létat  v podmínkách, kdy jiné letecké školy ukončí  letový provoz z důvodu  silného větru. Pokud klient zvládne i pouťový  kolotoč, aniž by mu bylo nevolno, může se Sierrou létat téměř vždy, není tedy limitován limity stroje, ale svými vlastními osobními limity. Což mne přivádí k myšlence proč si mnozí obchoďáci udělali pilotní výcvik právě u mne v polovině cesty na D1 mezi Prahou a Brnem. Pokud nemáte žádné letecké zkušennosti je nutné alespoň 5 prvních hodin létat brzy ráno nebo pozdě večer, aby si Váš organizmus na létání  navyknul. Za jeden den je možné nalétat až 4. letové hodiny, což dávají až piloti po dlouhé době. Zprvu počítejte s tím, že i jedna letová hodina bude až dost.

           Výcvik pilotů je zaměřen tak, aby každý dle jeho schopností měl možnost si výcvik užít, zažít a aby z něj měl radost jak se mu postupně daří zvládat obtížnější úlohy. Za hlavní prioritu a k tomu výcvik vedu od počátku je zvládnutí nouzového přistání do zastavení bez poškození stroje a zranění pilota. Naučíte se tak létat bezpečněji, výše, vybírat vhodné plochy a budete mnohem více předvídat. Na druhou stranu se nemusíte obávat, že by jste si nevyzkoušeli skluzy, ostré zatáčky  a mnoho dalšího, co budete bezprostředně potřebovat pro korekci nepovedeného rozpočtu při zachování maximální bezpečnosti. Po základním výcviku po nalétání alespoň 100 hodin PIC máte možnost pokračovat v Bush pilot training, kde se Vaše dovednosti  posunou výrazně dále. 

Průběh kurzu

          Kurz je rozdělen na teoretickou část a praktickou. Po absolvování minimálně 21 hodin z celkových 45 hodin teoretické přípravy student postupuje k praktickému výcviku. Praktický výcvik zahrnuje základních (předpisem daných) dvacet letových hodin pod dohledem leteckého instruktora. Je potřeba si uvědomit, že předpisem definovaná osnova je absolutní minimum a jen lidé s předchozí leteckou zkušeností jsou schopni celý výcvik za zmíněných dvacet hodin absolvovat. Proto je nutné počítat s dobou praktického výcviku v rozmezí 30 až 40 letových hodin.

Jak probíhá výcvik

          Prvním krokem k realizaci vašeho snu je absolvování lékařské prohlídky u určeného leteckého lékaře. Prohlídka není náročná a není třeba se jí obávat. Námi ověření specialisté jsou: MUDr. Zdeněk Moravec  a MUDr.David Melechovský

         Následuje teoretická výuka. Vyučují se obory letecký předpis, meteorologie, navigace, letecké přístroje, konstrukce letadel a základy letecké frazeologie.Teoretickou výuku můžete absolvovat skupinově nebo individuálně. Teoretická výuka se odehrává v naší učebně interaktivní a zábavnou formou. Sešit nepotřebujete, stačí čístá hlava. Výuka je vedena tak, aby ve Vás zůstaly potřebné informace. Učíme věcem rozumět, ne se je učit zpaměťi.

        Po absolvování teorie následuje praktický letecký výcvik, který zahrnuje veškeré prvky základní pilotáže letounů včetně řešení nouzových situací za letu a navigační lety. Získáte povědomí, jak se chovat ve vzdušném prostoru a další praktické zkušenosti související se samotným létáním. Od ostatních leteckých škol se odlišujeme v důkladném procvičování bezpečnostních a nouzových přistání tak, aby žák získal maximální možnou jistotu.

         Absolvováním praktického výcviku a splněním podmínek pro výcvik jste připraveni vykonat zkoušku způsobilosti pilota ull(a). Samotná zkouška se skládá z písemného testu a praktického přezkoušení letové způsobilosti z rozsahu znalostí předepsaných pro stanovený typ pilotní kvalifikace.

          Splníte-li požadavky testu a praktické zkoušky, získáváte pilotní průkaz a ihned si u nás můžete vypůjčit letadla a létat.


Ukázka výcviku, zábrany pádu a skluzy solo let žáka ve výcviku

Máte na nás dotaz...?

Neváhejte a kontaktujte nás. Rádi Vám pomůžeme. Volejte na číslo: +420 603 107 704
nebo nám pošlete e-mail na: filip.zejda@seznam.cz

LETECKÁ ŠKOLA ROKU

V roce 2014 jsme se umístili na skvělém druhém místě v anketě "Letecká škola roku" ve kategorii škol věnujících se výcviku pilotů ultralehkých letadel.

​​

NAŠI PARTNEŘI


AEROWEB 
Letecký informační server... více

AIRPAL
Stol Zenair letouny...  více

KONTAKT


Mobil:    +420 603 107 704
E-mail:   filip.zejda@seznam.cz
Adresa:  Zbilidy 101, PSČ 58805