Vyrob si svůj letecký motor s výkonem 120 až 140HP

     Tato kniha Vám  přinese podrobný popis vývoje a výroby konverze automobilového motoru na letecký, tak jak jsem jej konvertoval, včetně know-how, včetně výrobních výkresů součástí potřebných k úpravě motoru na letecký.

         Podělím se s Vámi o  návodné postupy, jak co nejrychleji s nejmenším možným úsilím a s nejmenším vynaložením Vašich finančních prostředků postavit výkonný letecký motor, naučím Vás jak ho zastavět, udělat motorové lože a ukážu Vám jak jsem počítal centráže.  Podle této knihy si budete schopni vyrobit svůj motor přesně podle Vašich požadavků. Vyrobíte si motor který bude výrazně  výkonnější  než motor Rotax 912 ULS 100Hp a velmi se přiblíží, nebo i předčí výkon motoru Rotax 915is.

         Každý z majitelů této knihy bude mít jedinečnou rozpoznatelnou licenci a bude u mne registrován, budu mu tedy moci jednotlivě a neveřejně prozradit, kdo a za kolik umí implementovat emulátor imobilizeru do ECU a nahrát vhodné motorové mapy, vyřadit druhou lambdasondu a katalyzátor, popřípadě ty nejlepší a již provozem dlouhodobě vyzkoušené úpravy řídící jednotky, tak zvaný chiptunning.

          Kniha vychází z mých 18 letých zkušenností s konverzemi automobilových motorů, kdy jsem postupně začínal na karburátorovém motoru Š 136B o výkonu 68HP ve Favoritu přes atmosférický motor VW 1.4 16V 74kW/100Hp s nepřímým vstřikem z Fabie, abych mohl skončit u motorů s nejmodernější technologií přímého vstřiku do válce plněné turbodmychadlem z Octavií s výkonem po úpravě 120 -140hp.

          Kniha je výrazně podrobnějším návodem, s výrobními výkresy reduktoru a hlavně doplněným o nová zjištění,  zamítnutí slepých cest,  a poskytnutí výrazných zjednodušení, než byl veřejně publikovaný seriál článků: „Vyrábíme letecký motor“ který byl psán u začátků výroby a z prvopočátku provozu těchto konvertovaných motorů a který byl prezentován na Aerowebu. Už ten původní seriál Vám může napovědět zda o knihu budete, či nebudete mít zájem.

          Nejlehčím, u nás nejrozšířenějším, nejlevnějším a zároveň velmi výkonným zástupcem celohliníkových motorů se mi jeví motor 1.2 TSI kód motoru CBZA, CBZB, CBZx který je při své hmotnosti cca 89kg upravitelný z původních cca 105 Hp na výkon cca 120-140HP a 240Nm což už umožňuje letadlu jako je NG4, NG5, NG6, Rokoaero, Bristell i bez aerodynamických krytů kol létat trvalou cestovní rychlostí 220km/h a vzlétnout z 150m krátké travnaté plochy za domem.  Motor včetně reduktoru, tak jak je v knize nově popsán s výrobními výkresy je zavěsitelný do letadel Rokoaero a Bristell bez výrazné úpravy původního motorového krytu. Viz fotografie 2x letoun NG 6 s motory 1.2 TSI.


         Když takový motor zavěsíte do pomalejšího letadla typu Yetti J-03, Tulák, Piper dostanete díky výkonu a drobným úpravám, které si rovněž popíšeme letadlo STOL, které vzlétne z 25-40m. Viz přiložené video.


STOL letoun Yetti J-03 s motorem 1.2 TSI o výkonu 120HP a 210Nm. Krátká verze reduktoru.

          V knize si popíšeme úpravu tohoto konkrétního motoru 1.2 TSI s tím, že dnešní motory 1.4 TSI, 1.5 TSI, 1.8TSI nebo 2.0 TSI až s 230 HP a 300Nm se vlastně nijak výrazně neliší a používají stejné všechny hlavní technologie managmentu motoru. Můžete si tedy analogicky postavit i jiný a ještě výkonnější motor. V knize získané poznatky, by měly být po mírných úpravách přenositelné i na jiné motory.

         Tato kniha je bohatě ilustrovaná skutečnými fotografiemi týkající se popisovaného tématu a naleznete v ní i několik videí s návody, jak a co udělat. Ten správný obrázek a video, nebo výrobní výkres vydají za tisíce slov! V knize je i několik výrobních výkresů na výrobu hřídelí, excentru, řemenic a ložiskových domků reduktoru s plochým ozubeným řemenem. Reduktor je příhradová konstrukce, svařenec, který je konstruován tak, že je plně stavitelná sekundární řemenice pro správné nabíhání a napínání ozubeného řemene a tím i zajištění jeho životnosti a bezproblémového chodu.

          Podle knihy „Vyrob si svůj letecký motor s výkonem 120-140HP“ je možné vyrobit letadlový motor výrazně daleko levněji než Rotax 912 ULS v hodnotě cca 450 000,- Kč  a  Rotax 915is v hodnotě přes 1 milion Kč. Vy si ho dokážete postavit za cenu kolem 30-60 000,- Kč.

Záměrně rozostřená částečná sestava reduktoru pro montáž motoru 1.2 TSI do letal řady NG4, NG5 a NG6, Rokoaero a Bristell. Motor se vejde pod originální kapotu. Reduktor má prodlouženou řemenici a je konstruován na 15kg těžkou za letu stavitelnou vrtuli. V praxi je vyzkoušen s za letu stavitelnou vrtulí o průměru 2080mm  s hmotností 11kg.  Vzhled letadla zůstane téměř zachován, přičemž dole se jen mírně upraví spodní kryt, aby se pod něj vešla primární řemenice. Vyvážení letounu vychází velmi dobře, v podstatě na původní hodnoty jako s R912ULS i proto je reduktor tak předsazený.

          Knihu si pouze u mne můžete zakoupit v nepřenositelné elektronické verzi za 2500Kč. 

          S tím, že před odesláním a zaplacením knihy podepíšete smlouvu o tom, že knihu nikomu neposkytnete a nedovolíte mu ji používat pod smluvní pokutou a je jen pro Vaše soukromé nevýdělečné využití a stavbu jednoho kusu konvertovaného motoru. Každé jedno vydání knihy bude mít v sobě několik specifických kódů a jiný slovosled, každá bude originál, aby bylo rozeznatelné, která kniha případně unikla. Každá kniha je zakodována, kdyby se Vám ztratila a jen Vy k ní budete mít kód. Na každém listu knihy  je vodotisk s jménem a licenčním číslem kupujícího.  Na každého budu mít E-mail, abych mu mohl zaslat nové poznatky z komunity při stavbě motorů a také, aby si mohl zaplatit případné konzultace.


Přeji Vám hodně radosti při výrobě Vašeho leteckého motoru.


Filip Zejda

filip.zejda@seznam.cz

FLYING SCHOOL OF THE YEAR 2014


​​

PARTNERS

AEROWEB 
Letecký informační server... více

AIRPAL
Stol Zenail letouny... 
více

LINKS

PRICE LIST 2020
Pdf soubor ke stažení zde...

FORECAST
Odkaz na novinky...

PREFLIGHT ON-LINE
Odkaz zde...

CONTACT

+420 603 107 704
filip.zejda@seznam.cz
Zbilidy 101, PSČ 588 05, CZ

Write us...