Nové a znovuobjevené techniky pilotáže v létání

    Proč vymýšlet nové věci a postupy v létání, když už přece bylo za posledních sto let vše vymyšleno?

      Tvrdit, že za sto let bylo všechno vymyšleno je jako by jste popírali svobodnou volbu člověka a země jako živého organizmu včetně " vědy a pavědy"  A nebo si zvolíte novou cestu-vlastní metodu jak dosáhnete ještě kratšího vzletu a přistání  i ve fázi nepovedeného přistání po odskoku, vyplavání, ve výdrži. Budete tak moci přistát a vzlétnout téměř všude. Třeba Vám to někdy, až budu dostatečně rozlétaný budu moci předvést a i natočit.

    Konečně kdyby Vás zajímalo jak to udělat, můžete si přečíst teoretické pojednání "vztlakové klapky pro pokročilé" nebo i jiné technicko inspirativní články třeba "skluzy pro pokročilé" na mém webu, které vychází z mé praxe a poznatků mnoha pilotů. Sice jsou jednotlivé prvky pilotáže již převážně vymyšlené, ale kombinace těchto prvků a použití tam, kde se nedoporučují třeba ve fázi přistání u dolnoplošníků s příďákem, přináší jistý zcela jiný rozměr, který přispívá k vyšší bezpečnosti létání pokud je tento prvek, nebo spíše kombinace prvků pokročilé pilotáže po základním výcviku v pokračovacím výcviku správně metodicky nacvičen a získané dovednosti průběžně udržované.

    V opačném případě se bezpečnost může míjet účinkem a nemusí to dobře dopadnout. To ano. I proto se každý pilot může rozhodnout zda půjde do pokračovacího výcviku a s kým - nebo zda ne. Ideální nálet je 200-300 hodin po základním výcviku, to je takový pilot už dostatečně sebevědomý na to, aby v pokračovacím výcviku zjistil, jak málo toho ve skutečnosti umí.

    A ještě si neodpustím dovětek: Ty techniky starých mistrů pilotů v meziválečném období jsou i dnes přenesitelné na moderní ultralehká a LSA letadla. Jen je potřeba je určitým způsobem modifikovat právě na daný typ. To si můžete sami zkoušet pokud podstoupíte zvýšené riziko poškození podvozku, vrtule nebo draku popřípadě i nějakou tu nehodu. Můžete si také zaplatit instruktora i s letadlem, který Vám vše potřebné ukáže, naučí Vás to na jeho letadle a včas odhalí Vaše chyby a tím Vám zachrání vaši osobní nebo klubovou techniku i zdraví. Jste obdařen svobodnou volbou jako každá božská bytost. Rozhodnutí je tedy jen na Vás!

    Jsou i tací, kteří si nikdy nemůžou odpustit invektivu a jsou vždy pozornými sledovateli mých příspěvků. Nicméně jsou to právě tito pánové a i jiní, kteří mne pohání k sebevzdělávání a výrobě lepší letecké techniky a pokročilým pilotním dovednostem to proto, abych mohl vždy řádně a nejen teoreticky, ale i prakticky vyargumentovat, popřípadě předvést co je třeba a utlumit tak jejich pochybnosti - to ovšem v případě, že jsou vůbec schopní pojmenovat to co se jím nelíbí a umějí pro to najít správnou a adresnou terminologii a názvosloví. Většinou ale bohužel jejich příspěvek skončí nějakým úšklebkem o bezpečnosti bez jakékoliv konkretizace. Na to se nedá odborně argumetovat - k jejich vlastní škodě. Oni se vlastně sami staví do světla nerozumu, neznalosti, pochybovačství a ani nemohou být "obšťastněni" novými poznatky, metodikou, postupy, technologiemi, či leteckou technikou...


Why invent new things and procedures in flying when everything has been invented in the last hundred years?

To say that everything has been invented in a hundred years is like denying the free choice of man and the earth as a living organism, including "science" Or you choose a new way-your own method of achieving an even shorter take-off and landing, even in the after-bounce, floating. Maybe someday, when I'm sufficiently airborne, I'll be able to demonstrate and even film it. Finally, if you are interested in how, you can read the theoretical treatise "flaps for advanced pilots" or other technically inspiring articles on my website, which are based on my experience and knowledge of many pilots. Although the individual elements of piloting are already mostly invented, but the combination of these elements and their use where they are not recommended, for example in the landing phase of downwind planes, brings a certain completely different dimension that contributes to a higher safety of flying if this element, or rather the combination of elements of advanced piloting after basic training in continuing training is correctly practiced methodically and the acquired skills continuously maintained. Otherwise, safety may be missed and it may not turn out well. It does. That's also why each pilot can decide whether to go into continuation training and with whom - or not.

The ideal flight time is 200-300 hours after basic training, by then such a pilot is confident enough to find out in continuing training how little he really knows: Those techniques of the old master pilots in the interwar period are still transferable to modern ultralights and LSAs today. They just need to be modified in some way for the type in question. You can try this yourself if you are at increased risk of damage to the landing gear, propeller or airframe, or even an accident. You can also pay for an instructor with the aircraft, who will show you everything you need, teach you and detect your mistakes in time, thus saving your personal or club equipment and health. You are blessed with free choice like any divine being. So the decision is yours!

Filip Zejda


Escuela de vuelo del año 2014

​​

PARTNERS

AEROWEB 
Letecký informační server... více

AIRPAL
Stol Zenail letouny... 
více

LINKS

tarifas de alquiler de aviones y formación de pilotos 2020
Pdf soubor ke stažení zde...

Previsión meteorológica para nosotros.
Odkaz na novinky...

Formación previa al vuelo para pilotos. ON-LINE
Odkaz zde...

Contacto rápido Sólo hablo checo, ruso e inglés.

+420 603 107 704
filip.zejda@seznam.cz
Zbilidy 101, PSČ 588 05

Correo electrónico, contacto de pago, número de identificación...