Cesta od průměrného pilota k pokročilému pilotu

Každý letec začíná jako "průměrný pilot". To je logickým výsledkem absolvování letecké školy, kde se pilotní výcvik prováděl v souladu s předpisy a metodikou létání. Ale stát se alespoň pokročilým pilotem vyžaduje mnohem více než jen splnění základních standardů. Uvědomte si, že vědomosti a dovednosti, které získáte během kurzů od ULL po ATPL, jsou jen začátkem.

Teoretické a praktické znalosti jsou důležité, ale aby se z vás stal pokročilý pilot, potřebujete více než jen základní vzdělání. Potřebujete moudrost, což zahrnuje vzorec dovedností, které se vyvíjejí během mnoha let a za různých povětrnostních podmínek, na mnoha různých krátkých a obtížných plochách s nezajištěnými překážkovými rovinami. To je to, co odlišuje průměrného pilota od pokročilého pilota.

Pokročilý pilot si je vědom toho, že letecký výcvik nekončí s udělením licence, dokonce ani pokračovacím výcvikem. Vlastní dovednosti musí pravidelně udržovat praxí. Bez pravidelného létání a cvičení už za 1-3 měsíce začíná ztrácet své dovednosti. Na druhou stranu pokročilý pilot, i když nemá možnost intenzivně cvičit, může již jemu známou metodiku výcviku pokročilých technik létání použít k samostatnému zlepšení svých dovedností a tím si je opět plně obnovit.

Pokročilí piloti mají jedinečné zkušenosti, protože trénují v náročných podmínkách, jako jsou krátké přistávací dráhy nebo neupravené plochy v počasí kdy jiní odpočívají. Můžete se od nich mnoho naučit, zejména pokud vás zajímá bush pilot training.

V základním výcviku se nedostanete k pokročilým technikám pilotáže. Důvody jsou jednoduché – bezpečnost a dodržování předpisů jsou na prvním místě. I když to znamená, že nebudete legálně moci provádět složitější manévry.

Výcvik je navržen tak, aby minimalizoval rizika a zajišťoval bezpečnost všech zúčastněných. Letecké školy mají různé typy letadel a některá nejsou vhodná pro pokročilý výcvik. Každé letadlo a instruktor musí splňovat minimální požadavky stanovené předpisy.

Psychologické aspekty výcviku jsou také důležité, a to jak pro studenty, tak pro instruktory. Stejně tak i provozní potíže a problémy, které mohou ovlivnit průběh výcviku.

Podle nadhledu vedoucího inspektora letecké inspekce je tento systém výcviku optimální. Zajišťuje efektivitu a bezpečnost výcviku, zohledňuje různé potřeby a schopnosti studentů a instruktorů a podporuje rozvoj letecké komunity.

Takže, pokud se chcete stát pokročilým pilotem, najděte si instruktora, který vás provede danými technikami pokročilé pilotáže a pomůže vám rozšířit své dovednosti. Samostudium je možné, ale nese s sebou rizika a náklady. Možná se vám podaří uniknout vážným nehodám, ale pokročilý instruktor vám pomůže rychleji, efektivněji a bezpečněji dosáhnout vašich leteckých cílů.

Filip Zejda


École de pilotage de l'année 2014

​​

PARTNERS

AEROWEB 
Letecký informační server... více

AIRPAL
Stol Zenail letouny... 
více

LINKS

tarifs pour la formation des pilotes et la location d'avions. 2020
Pdf soubor ke stažení zde...

Prévisions météorologiques pour nous.

Odkaz na novinky...

préparation avant le vol.
Odkaz zde...

contact rapide

-----------​

+420 603 107 704
filip.zejda@seznam.cz
Zbilidy 101, PSČ 588 05

Write us...