PILOTNÍ VÝCVIK Ull(a) již od 15 let

Naše zákony a předpisy umožnují létat  motorovým letadlem již od 15 let se souhlasem zákonného zástupce. Od 16 let můžete již létat sami! Vycvičil jsem i  několik pilotů s věkem nad 60 let. Létání je pro každého, kdo opravdu létat chce! Přistát a vzlétnout můžete po splnění všech zákonných podmínek na jakékoliv další ploše se souhlasem vlastníka plochy! Možnosti jsou obrovské!

        Moderní ultralehké letouny Tecnam P 2002 Sierra přináší výkon a pohodlí srovnatelné s většími  letouny kategorie "GA(general aviation) při nesrovnatelně nižších nákladech.

Minimálně o polovinu!

         Chcete létat pro zábavu nad rodným krajem nebo jsou Vaše cíle dále za horizontem? Létání na ultralehkých letounech Vám přináší vše co od rekreačního a sportovního létání můžete očekávat. Průkaz pilota ultralehkého letounu opravňuje k pilotáži aerodynamicky řízených dvoumístných letounů do maximální vzletové hmotnosti 450 kg respektive 472,5 kg a nově Vás opravňuje k létání s letouny do 600 kg v CZ SK i v nejbližším zahraničí.

         Znám mnoho pilotů včetně sebe, kteří tvrdili, že létat v ultralightech není pro ně z mnoha důvodů a jmenovali: že chtějí povozit známé, svézt celou rodinu a létat rychle k moři či do hor, a chtějí létat kdy oni chtějí a ne čekat až se utiší vítr a zlepší počasí.

         Nakonec zjistili že: známí se svezou jednou možná dvakrát a mají dost, rodina jim o letecké výlety dvakrát nestojí a létat k moři nebo do hor s přítelkyní mohou stejně dobře a stejně rychle 200-250km/h i s ultralehkým  letadlem a to vše za méně  než polovic, bez složité administrace, neustálých vysokých poplatků a s nejjednodušší lékařskou prohlídkou.

         Navíc s UL letounem přistanou a vzlétnou i na jakýchkoliv dalších plochách, kde velké letadlo nepřistane a nevzlétne, protože nemá požadovanou výkonnost a je příliš těžké. Jediným negativem některých UL letounů může někdo spatřovat v snížené možnosti vybrat vývrtku, avšak to u našich vývrtkou prověřených  TECNAM   P 2002 SIerra nehrozí. 

         Naše školní  letadla Tecnam P 2002 Sierra jsou celokovové sériově vyráběné, celosvětově známé, provozované letouny v kodu " SIRA" jak v dospělé kategorii GA, LSA Light sport Aircraft nebo i jako Ultralehké letouny.

       Rozdíl nezi Sierrou a ostatními UL letadly je tedy v obratnosti a bezpečnosti, kdy sériově vyráběná  Sierra zvládne i vývrtku. Další rozdíly jsou v tuhosti, pevnosti a prověřenosti konstrukce. Sierra je nesrovnatelná s jinými UL letadly. Bonusem Sierry je skvělá ovladatelnost,  velmi vysoké limity zadního (20kt), bočního (22kt) a čelního větru (60kt), hmotové vyvážení všech ovadacích ploch a bezprostřední reakce letadla na povely pilota a schopnosti letounu vzlétnout a přistát na MTOW z velmi krátké plochy ( TORA 236m).

       Navíc málokteré  jiné letadlo může oficiálně létat s otevřenou kabinou. Sierry jsou vybaveny motory ROTAX ULS 100HP a stavitelnými vrtulemi. Výcvikový Tecnam P 2002 Sierra má i záchranný raketový padákový systém. Tecnam P2002 Sierra jsou dále vybaveny Glass cocpity a zároveň klasickými budíkovými přístroji, GPS s obrazovkou 7a více palců.

  Položme si tedy otázku: které jiné UL, nebo velké letadlo GA má lepší vlastnosti?

       Z ultralehkých letadel žádné a z větších GA letounů až ty, jehož letová hodina vyjde na 6-8tis a více a stejně nepřistanou a nevzlétnou na malé ploše!

       To je tedy výčet důvodů proč létám ultralehce a proč jsem si pořídil právě Sierry.

Přijďte si je vyzkoušet v rámci předváděcího letu!

         Bonusem Sierr je dále to, že můžeme létat  v podmínkách, kdy jiné letecké školy ukončí  letový provoz z důvodu  silného větru nebo nárazového větru, deště a tak podobně.  Což mne přivádí k myšlence proč si mnozí obchoďáci udělali pilotní výcvik právě u mne v polovině cesty na D1 mezi Prahou a Brnem - jednoduše proto, že se jim mohu věnovat dopoledne ve všední den, podle toho jak momentálně potřebují a jak si naplánují časové okno mezi klienty.

        Pokud nemáte žádné letecké zkušennosti je nutné alespoň 5 prvních hodin létat brzy ráno, nebo pozdě večer, aby si Váš organizmus na létání  navyknul. Za jeden den je možné nalétat až 4. letové hodiny, což dávají až piloti po dlouhé době létání. Zprvu počítejte s tím, že i jedna letová hodina bude až dost.

         Výcvik pilotů je zaměřen tak, aby každý dle jeho schopností měl možnost si výcvik užít, zažít a aby z něj měl radost jak se mu postupně daří zvládat obtížnější úlohy. Za hlavní prioritu a k tomu výcvik vedu od počátku je zvládnutí nouzového přistání do zastavení bez poškození stroje a zranění pilota. Naučíte se tak létat bezpečněji, výše, vybírat vhodné plochy a budete mnohem více předvídat. Na druhou stranu se nemusíte obávat, že by jste si nevyzkoušeli skluzy, ostré zatáčky  a mnoho dalšího, co budete bezprostředně potřebovat pro korekci nepovedeného rozpočtu při zachování maximální bezpečnosti.

       Po základním výcviku po nalétání alespoň 100 hodin PIC máte možnost pokračovat v Bush pilot trainingu, kde se Vaše dovednosti  posunou výrazně dále. 

Průběh kurzu

          Kurz je rozdělen na teoretickou část a praktickou. Po absolvování minimálně 21 hodin z celkových 45 hodin teoretické přípravy student postupuje k praktickému výcviku. Praktický výcvik zahrnuje základních (předpisem daných) dvacet letových hodin pod dohledem leteckého instruktora. Je potřeba si uvědomit, že předpisem definovaná osnova je absolutní minimum a jen lidé s předchozí leteckou zkušeností jsou schopni celý výcvik za zmíněných dvacet hodin absolvovat. Proto je nutné počítat s dobou praktického výcviku v rozmezí 30 až 40 letových hodin.

Jak probíhá výcvik

          Prvním krokem k realizaci vašeho snu je absolvování lékařské prohlídky u určeného leteckého lékaře. Prohlídka není náročná a není třeba se jí obávat. Námi ověření specialisté jsou: MUDr. Zdeněk Moravec  a MUDr.David Melechovský

         Následuje teoretická výuka. Vyučují se obory letecký předpis, meteorologie, navigace, letecké přístroje, konstrukce letadel a základy letecké frazeologie.Teoretickou výuku můžete absolvovat skupinově nebo individuálně. Teoretická výuka se odehrává v naší učebně interaktivní a zábavnou formou. Sešit nepotřebujete, stačí čístá hlava. Výuka je vedena tak, aby ve Vás zůstaly potřebné informace. Učíme věcem rozumět, ne se je učit zpaměťi.

        Po absolvování teorie následuje praktický letecký výcvik, který zahrnuje veškeré prvky základní pilotáže letounů včetně řešení nouzových situací za letu a navigační lety. Získáte povědomí, jak se chovat ve vzdušném prostoru a další praktické zkušenosti související se samotným létáním. Od ostatních leteckých škol se odlišujeme v důkladném procvičování bezpečnostních a nouzových přistání tak, aby žák získal maximální možnou jistotu.

         Absolvováním praktického výcviku a splněním podmínek pro výcvik jste připraveni vykonat zkoušku způsobilosti pilota ull(a). Samotná zkouška se skládá z písemného testu a praktického přezkoušení letové způsobilosti z rozsahu znalostí předepsaných pro stanovený typ pilotní kvalifikace.

          Splníte-li požadavky testu a praktické zkoušky, získáváte pilotní průkaz a ihned si u nás můžete vypůjčit letadla a létat.


Ukázka výcviku, zábrany pádu a skluzy solo let žáka ve výcviku

Máte na nás dotaz...?

Neváhejte a kontaktujte nás. Rádi Vám pomůžeme. Volejte na číslo: +420 603 107 704
nebo nám pošlete e-mail na: filip.zejda@seznam.cz

FLYING SCHOOL OF THE YEAR 2014


​​

PARTNERS

AEROWEB 
Letecký informační server... více

AIRPAL
Stol Zenail letouny... 
více

LINKS

Preise für Schulung, Miete 2020
Pdf soubor ke stažení zde...

Wetterprognose
Odkaz na novinky...

PREFLIGHT ON-LINE
Odkaz zde...


Kontakt:

+420 603 107 704
filip.zejda@seznam.cz
Zbilidy 101, PSČ 588 05

Kontaktinformationen...