PILOTNÍ VÝCVIK Ull(a) již od 15 let

        Naše zákony a předpisy umožnují létat  motorovým letadlem již od 15 let se souhlasem zákonného zástupce. Od 16 let můžete již létat sami! Vycvičil jsem i  několik pilotů s věkem nad 60 let. Pilotní výcvik je pro každého, kdo opravdu létat chce dá se zvládnout i za jeden měsíc! Přistát a vzlétnout můžete po splnění všech zákonných podmínek na jakékoliv další ploše se souhlasem vlastníka plochy! Možnosti jsou obrovské!

        Moderní ultralehké letouny Tecnam P 2002 Sierra přináší výkon a pohodlí srovnatelné s většími  letouny kategorie "GA(general aviation) při nesrovnatelně nižších nákladech.

Minimálně o polovinu!

         Chcete létat pro zábavu nad rodným krajem nebo jsou Vaše cíle dále za horizontem? Létání na ultralehkých letounech Vám přináší vše co od rekreačního a sportovního létání můžete očekávat. Průkaz pilota ultralehkého letounu opravňuje k pilotáži aerodynamicky řízených dvoumístných letounů do maximální vzletové hmotnosti 450 kg respektive 472,5 kg a nově Vás opravňuje k létání s letouny do 600 kg v CZ SK i v nejbližším zahraničí.

         Znám mnoho pilotů včetně sebe, kteří tvrdili, že létat v ultralightech není pro ně z mnoha důvodů a jmenovali: že chtějí povozit známé, svézt celou rodinu a létat rychle k moři či do hor, a chtějí létat kdy oni chtějí a ne čekat až se utiší vítr a zlepší počasí.

         Nakonec zjistili že: známí se svezou jednou možná dvakrát a mají dost, rodina jim o letecké výlety dvakrát nestojí a létat k moři nebo do hor s přítelkyní mohou stejně dobře a stejně rychle 200-250km/h i s ultralehkým  letadlem a to vše za méně  než polovic, bez složité administrace, neustálých vysokých poplatků a s nejjednodušší lékařskou prohlídkou.

         Navíc s UL letounem přistanou a vzlétnou i na jakýchkoliv dalších plochách, kde velké letadlo nepřistane a nevzlétne, protože nemá požadovanou výkonnost a je příliš těžké. Jediným negativem některých UL letounů může někdo spatřovat v snížené možnosti vybrat vývrtku, avšak to u našich vývrtkou prověřených  TECNAM   P 2002 SIerra nehrozí.  Sierra Vývrtku umí a pěkně!

         Naše školní  letadla Tecnam P 2002 Sierra jsou celokovové sériově vyráběné, celosvětově známé, provozované letouny v kodu " SIRA" jak v dospělé kategorii GA, LSA Light sport Aircraft nebo i jako Ultralehké letouny.

       Rozdíl nezi Sierrou a ostatními UL letadly je tedy v obratnosti a bezpečnosti, kdy sériově vyráběná  Sierra zvládne i vývrtku. Další rozdíly jsou v tuhosti, pevnosti a prověřenosti konstrukce. Sierra je nesrovnatelná s jinými UL letadly. Bonusem Sierry je skvělá ovladatelnost,  velmi vysoké limity zadního (20kt), bočního (22kt) a čelního větru (60kt), hmotové vyvážení všech ovadacích ploch a bezprostřední reakce letadla na povely pilota a schopnosti letounu vzlétnout a přistát na MTOW z velmi krátké plochy ( TORA 236m).

       Navíc málokteré  jiné letadlo může oficiálně létat s otevřenou kabinou. Sierry jsou vybaveny motory ROTAX ULS 100HP a stavitelnými vrtulemi. Výcvikový Tecnam P 2002 Sierra má i záchranný raketový padákový systém. Tecnam P2002 Sierra jsou dále vybaveny Glass cocpity a zároveň klasickými budíkovými přístroji, GPS s obrazovkou 7a více palců.

  Položme si tedy otázku: které jiné UL, nebo velké letadlo GA má lepší vlastnosti?

       Z ultralehkých letadel žádné a z větších GA letounů až ty, jehož letová hodina vyjde na 6-8tis a více a stejně nepřistanou a nevzlétnou na malé ploše!

       To je tedy výčet důvodů proč létám ultralehce a proč jsem si pořídil právě  konkrétně Sierry. Je to i důvod, proč můžu udělat kvalitní pilotní výcvik rychleji než konkurence, protože můžeme létat v dešti, v silnějším větru, na hůře udržovaných  nezpevněných plochách.

Přijďte si je vyzkoušet v rámci předváděcího letu!

         Bonusem Sierr je dále to, že můžeme létat  v podmínkách, kdy jiné letecké školy ukončí  letový provoz z důvodu  silného větru nebo nárazového větru, deště a tak podobně.  Což mne přivádí k myšlence proč si mnozí obchoďáci udělali pilotní výcvik právě u mne v polovině cesty na D1 mezi Prahou a Brnem - jednoduše proto, že se jim mohu věnovat dopoledne ve všední den, podle toho jak momentálně potřebují a jak si naplánují časové okno mezi klienty.

        Pokud nemáte žádné letecké zkušennosti je nutné alespoň 5 prvních hodin létat brzy ráno, nebo pozdě večer, aby si Váš organizmus na létání  navyknul. Za jeden den je možné nalétat až 4. letové hodiny, což dávají až piloti po dlouhé době létání. Zprvu počítejte s tím, že i jedna letová hodina bude až dost. Později až to budete zvládat, ke konci výcviku, můžete létat i 3-4 hodiny výcviku denně.

         Výcvik pilotů je zaměřen tak, aby každý dle jeho schopností měl možnost si výcvik užít, zažít a aby z něj měl radost jak se mu postupně daří zvládat obtížnější úlohy. Za hlavní prioritu a k tomu výcvik vedu od počátku je zvládnutí nouzového přistání do zastavení bez poškození stroje a zranění pilota. Naučíte se tak létat bezpečněji, výše, vybírat vhodné plochy a budete mnohem více předvídat. Na druhou stranu se nemusíte obávat, že by jste si nevyzkoušeli skluzy, ostré zatáčky  a mnoho dalšího, co budete bezprostředně potřebovat pro korekci nepovedeného rozpočtu při zachování maximální bezpečnosti.

V průběhu výcviku se můžete rozhodnout i pro řízené lety VFR.

Ihned po výcviku můžete pokračovat v pokračovacím pilotním výcviku na letištích a registrovaných plochách SLZ.

       Po základním výcviku po nalétání alespoň 100 hodin PIC máte možnost pokračovat v pokračovacím pilotním výcviku,  či v Bush pilot trainingu, na jakýchkoliv dalších plochách v přírodě, kde se Vaše dovednosti  posunou velmi výrazně dále a získáte tak zkušennosti které se na letištích nasimulovat nedají. 

Průběh kurzu

          Kurz je rozdělen na teoretickou část a praktickou. Po absolvování minimálně 21 hodin z celkových 45 hodin teoretické přípravy student postupuje k praktickému výcviku. Praktický výcvik zahrnuje základních (předpisem daných) dvacet letových hodin pod dohledem leteckého instruktora. Je potřeba si uvědomit, že předpisem definovaná osnova je absolutní minimum a jen lidé s předchozí leteckou zkušeností jsou schopni celý výcvik za zmíněných dvacet hodin absolvovat. Proto je nutné počítat s dobou praktického výcviku v rozmezí 30 až 40 letových hodin.

Jak probíhá výcvik

          Prvním krokem k realizaci vašeho snu je absolvování lékařské prohlídky u určeného leteckého lékaře. Prohlídka není náročná a není třeba se jí obávat. Námi ověření specialisté jsou: MUDr. Zdeněk Moravec  a MUDr.David Melechovský

         Následuje teoretická výuka. Vyučují se obory letecký předpis, meteorologie, navigace, letecké přístroje, konstrukce letadel a základy letecké frazeologie.Teoretickou výuku můžete absolvovat skupinově nebo individuálně. Teoretická výuka se odehrává v naší učebně interaktivní a zábavnou formou. Sešit nepotřebujete, stačí čístá hlava. Výuka je vedena tak, aby ve Vás zůstaly potřebné informace. Učíme věcem rozumět, ne se je učit zpaměťi.

        Po absolvování teorie následuje praktický letecký výcvik, který zahrnuje veškeré prvky základní pilotáže letounů včetně řešení nouzových situací za letu a navigační lety. Získáte povědomí, jak se chovat ve vzdušném prostoru a další praktické zkušenosti související se samotným létáním. Od ostatních leteckých škol se odlišujeme v důkladném procvičování bezpečnostních a nouzových přistání tak, aby žák získal maximální možnou jistotu.

         Absolvováním praktického výcviku a splněním podmínek pro výcvik jste připraveni vykonat zkoušku způsobilosti pilota ull(a). Samotná zkouška se skládá z písemného testu a praktického přezkoušení letové způsobilosti z rozsahu znalostí předepsaných pro stanovený typ pilotní kvalifikace.

          Splníte-li požadavky testu a praktické zkoušky, získáváte pilotní průkaz a ihned si u nás můžete vypůjčit letadla a létat.

UBYTOVÁNÍ: pro přespolní piloty je zde možnost celoročního ubytování s barem a wifi v prostředí letadel.

Pokud můžete prolétat celou dovolenou, mohu se Vám věnovat denně. Nejlepší a nejintenzivnější výcvik je půl až hodina létání brzy ráno, pak studium teorie, po obědě životodárný spánek, volno a večer zase hodinu létání. Ze začátku je nutné více probírat teorii a méně létat a pouze v  dobrém počasí. Po týdnu je již možné létat dvě hodiny dopoledne a hodinu možná i dvě večer i v horším počasí. Máme nejlepší možná a nejlépe ovladatelná letadla s nejvyššími limity čelní, zadní a boční složky větru. Když jiní létat nemohou, my létáme! Zdatní jedinci zvládnou i více. Teoreticky a vlastně je už i vyzkoušeno že i prakticky, by se dal celý intenzivní výcvik udělat během 14 dní až tří týdnů v létě. Prakticky to ale skoro nikdo nedokázal, ne vždy vše vychází a Výcvik musí být přizpůsoben Vašim potřebám a ne všichni pak mohou létat i v horším počasí protože se jim nedělá dobře.  Události , situace a dovednosti také musíte zažít a vstřebat. Jistou výhodu by měli držitelé jiných pilotních licencí jako kluzáků, závěsných kluzáků a motorových rogal, kteří již vědí něco o teorii létání a mají s létáním již nějaké zkušennosti a mají vycvičený žaludek.

Ukázka výcviku, zábrany pádu a skluzy solo let žáka ve výcviku

Máte na nás dotaz...?

Neváhejte a kontaktujte nás. Rádi Vám pomůžeme. Volejte na číslo: +420 603 107 704
nebo nám pošlete e-mail na: filip.zejda@seznam.cz

LETECKÁ ŠKOLA ROKU

V roce 2014 jsme se umístili na skvělém druhém místě v anketě "Letecká škola roku" ve kategorii škol věnujících se výcviku pilotů ultralehkých letadel.

​​

NAŠI PARTNEŘI


AEROWEB 
Letecký informační server... více

AIRPAL
Stol Zenair letouny...  více

KONTAKT


Mobil:    +420 603 107 704
E-mail:    filip.zejda@seznam.cz 

filip.zejda73@proton.me​


Adresa: Zbilidy 101, PSČ 58805