Přikapávání, přidávání vody do olejového hořáku

  Někteří příznivci spalování a to nejen u olejových hořáků podvědomě ví, nebo četli, že lze část paliva nahradit vodou. Ano funguje to třeba u spalování vysoce kvalitního černého uhlí, nebo koksu, nebo u správného spalování oleje modrým plamenem! U mé konstrukce hořáku to funguje do cca 7-8 procent vody k poměru oleje. Vždy je však nutné mít dostatečnou teplotu k rozkladu vody. Ano teoreticky lze topit pouze vodou rozloženou na atomární úroveň. Je to jen Vodík a Kyslík. Vodík dobře hoří a jeho plamen není vidět, nebo je nějakou přísadou mírně zviditelněn a kyslík je okysličovadlo.

      Prakticky to má své ale: Prvně nemá smysl přidávat vodu do hořáku, který hoří oranžově až žlutě nebo svítivě bíle, tedy do teplot 1200 st.C. Teprve modrý plamen okolo 2000 st. C je schopen částečně rozkládat vodu a to jen pokud takový hořák k poměru dodávané vody má dostatečný přebytek výkonu, který se spotřebuje rozkladem vody. Dosáhnout vyšších teplot než 2000 st C až po 2500st. C už vyžaduje znalosti o řízení procesu spalování a k hořáku máte spoustu technologických vychytávek a automatizaci tohoto procesu, nebo to vyžaduje člověka, který tomu rozumí, slyší oheň a vidí rozdíly v barvě ostrosti a délce plamenů a okolních dějů a jevů a je fyzicky přítomen k regulaci hořáku minimálně hodinu.

Pak cokoliv je ocelového v hořáku ( z běžné černé konstrukční oceli) ovlivněného tamním prudce okysličeným plamenem se kroutí a koroduje takovou rychlostí, že se Vám zprvu zhroutí geometrie hořáku a plotny ( záleží na konstrukci hořáku) a to neumožní další vysokoteplotní hoření s podílem rozložené vody a jestli to i pak hoří jak má, nebo jste vše potřebné již vychytali, tak se vnitřní část hořáku za týden používání 7x12 hodin zcela rozloží listovou korozí. Proto je lepší použít kvalitní žárovzdorný nerezový materiál, výztuhy a ještě lépe keramický materiál. To vše a mnohem více o konstrukci olejových hořáků najdete v mé knize. https://www.letecka-skola-vysocina.cz/e-book-pro-piloty/olejovy-pyrolyticky-virovy-horak-10-40kw-s-modrym-plamenem-spalujici-pouze-vypary-vysokou-teplotou-2500-st-c/




École de pilotage de l'année 2014

​​

PARTNERS

AEROWEB 
Letecký informační server... více

AIRPAL
Stol Zenail letouny... 
více

LINKS

tarifs pour la formation des pilotes et la location d'avions. 2020
Pdf soubor ke stažení zde...

Prévisions météorologiques pour nous.

Odkaz na novinky...

préparation avant le vol.
Odkaz zde...

contact rapide

-----------​

+420 603 107 704
filip.zejda@seznam.cz
Zbilidy 101, PSČ 588 05

Write us...